Dlaczego banki reklamują kredyty hipoteczne

Kredyt hipoteczny jest bardzo często życiową koniecznością. Zdobycie go to często droga przez mękę, wielokrotne wizyty w bankach, stawianie się przed notariuszem i inne temu podobne uciążliwości. Ponadto kredyt ten okupiony jest stresem, ograniczeniem wydatków na przyjemności i generalnie – niesie ze sobą wiele uciążliwości. Jednak kredyt taki – na wiele lat, dużej wysokości, to dla banków jest bardzo dobry interes. Od dużej kwoty kredytu odsetki są także wysokie. Do tego można przywiązać klienta do siebie na lata oferując mu w pakiecie także inne usługi i produkty, takie jak rachunki bieżące i oszczędnościowe, karty kredytowe czy lokaty. Dlatego banki starają się jak mogą przyciągnąć klientów do siebie. W reklamach przekonują swoich potencjalnych kredytobiorców, że wbrew temu, co powszechnie wiadomo, kredyt hipoteczny to sama frajda i przyjemność. Przedstawiają wizję szczęścia i spokoju pod własnym dachem. Pokazują też, że wzięcie kredytu to prosta sprawa. Duża ilość ofert na rynku powoduje, że konkurują one między sobą na różne sposoby na przykład wysokością prowizji (lub promocyjnym jej brakiem), marżą, możliwościami zawieszenia spłat rat. Kuszą pozytywnymi hasłami i obrazami. Jednak, jak zwykle w przypadku reklamy należy zachować ostrożność i z uwagą poznać wszystkie szczegóły oferty.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.