Co miesiąc dokonujemy wiele rozmaitych operacji bankowych na swoim rachunku. Wykonujemy przelewy, płacimy kartą w sklepach czy wyjmujemy pieniądze z bankomatu. Raz w miesiącu dostajemy wyciąg z banku, który jest zestawieniem wszystkich wykonanych operacji. Dzięki temu możemy sprawdzić, czy nikt inny nie posługiwał się naszymi pieniędzmi. Co jednak zrobić, jeżeli na wyciągu z banku pojawiają się niezgodności i widnieją na nim operacje, których faktycznie nie wykonaliśmy? To naprawdę może wyprowadzić nas z równowagi. Nie warto jednak tracić głowy. Niestety banki także się mylą, choć zdarza się to stosunkowo rzadko. W takiej sytuacji trzeba jedynie szybko podjąć pewne kroki. Pierwszym będzie zgłoszenie się do naszego oddziału banku i złożenie wniosku, na którym uwidocznimy niezgodności, jakie pojawiły się na naszym wyciągu bankowym. Musimy zrobić to w ciągu dwóch tygodni od momentu otrzymania wyciągu. Nie wolno przekroczyć tego terminu. Kiedy już złożymy takie oświadczenie bank ma obowiązek je rozpatrzyć i tego rodzaju sprawy są rozpatrywane w najpilniejszym trybie. Jeżeli nasza reklamacja zostanie uznana, bank zwróci nam nasze pieniądze. Oczywiście stanie się tak, jeżeli nasze konto nie zostało obciążone z naszej winy.
Pomyłka banku

